Press "Enter" to skip to content

HØSTENS DRIFT AV FAGFORENINGSKONTORET OG DE HTV

I første møte i Formannskapet etter sommerferien informerte Kommunedirektør Kjeldstadli, i det som forøvrig var hans siste politiske møte, om kommunens kriseledelses siste beslutninger. Blant sakene som ble drøftet var blant annet bruk av rådhusets lokaler som arbeidsplass og møtearealer. De var enige om at smittesituasjonen i samfunnet gjør det nødvendig med forholdsvis strenge rammer for avviklingen av høstens aktiviteter.

For å skape nødvendig forutsigbarhet for kommunens medarbeidere besluttet kommunedirektøren å videreføre ordningen med hjemmekontor ut inneværende kalenderår. Det skal etableres faste kohorter av medarbeidere der man maksimum benytter 50 % av kontorarbeidsplassene ved hver avdeling samtidig. Beslutningen om at publikum ikke har adgang til kontorene  i Rådhuskvartalet, Eyvind Lyches vei og på Løkketangen videreføres inntil videre.

Dette medfører at publikum fortsatt ikke har adgang til Fagforeningens lokale, slik det nå har vært siden mars. Kontoret er daglig bemannet med halvparten av de frikjøpte, den andre halvpart har hjemmekontor. Det er lagt opp til en turnusordning. Dette har også vært praktisert i den senere tid. Kontoret organiseres ved at det holdes kontormøter på teams daglig. Medlemmenes kontakt med fagforeningen blir da som før på telefon, epost eller brev. Dette har til nå fungert bra og henvendelsene har blitt besvart raskt. HTV deltar nesten daglig i møter med arbeidsgiver på teams. Unntaksvis har vi også vært med på fysiske møter, da fortrinnsvis sammen med medlemmet.  

Fylkesregionen har heller ikke lagt opp til felles fysiske møter med fagforeningene. Møtene vil foregå på teams.

Vår viktigste informasjonskanal blir derfor fortsette å være vår internettside www.fagforbundetbaerum.no som vil bli oppdatert fortløpende.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.