FAGFORBUNDET SKUFFET OVER BRUDDET

Vil fortsatt ha SV inn i regjering

«Fagforbundets er skuffet over at SV bryter regjeringssonderingene. Nå er det viktigste at vi får på plass en regjeringserklæring som sikrer de viktige områdene partiene har gått til valg på. Men på et seinere tidspunkt mener vi at det bør være grunnlag for en flertallsregjering med SV«, sier leder i Fagforbundet, Mette Nord, til Dagsavisen, hvor hun også får støtte av LO lederen.

Forbundslederen mener at en ny regjering må vende seg til SV for å få gjennom statsbudsjettet, og at det må jobbes for å få på plass en rødgrønn flertallsregjering i løpet av perioden.

Vi i fagforeningen er også skuffet over at det ikke ble en tre-parti regjering. Det ville gitt landet en forutsigbar politikk, uten unødvendig kjøpslåing med andre partier. En tre-parti regjering ville bedre ivaretatt våre medlemmers interesser. Nå venter også vi spent på regjeringserklæringen.

Les hele artikkelen i Dagsavisen her…