Fagforbundet og Sykepleierforbundet tilbake i Prosjekt 2012.

Fagforbundet og Sykepleierforbundet har siden starten av prosjekt 2012 vært opptatt av at lokale tillitsvalgte og verneombud skulle involveres i prosessen.  I BIOM la ikke kommunalsjefene til rette for at lokale tillitsvalgte skulle kunne komme med innspill når konsekvensvurderingen ble foretatt.  Vurderingene ble bare foretatt av tjenesteledere med bistand fra støtteenhetene.

Dette har vært tatt opp med administrasjonen ved flere tilfeller, uten at det påvirket saksbehandlingen.  Fagforbundet og Sykepleierforbundet meddelte derfor Rådmannen i brev 2. mai at vi ikke så noen hensikt å delta i det videre arbeidet med Prosjekt 2012.

På bakgrunnen av disse brevene ble det 11. mai avholdt et møte mellom Fagforbundet og Sykepleierforbundet og administrasjonen.  Formålet var å finne en omforent løsning for vårt videre deltagelse i prosjekt 2012.

Det ble her oppnådd enighet om at det skal settes i gang en lokal prosess for å konsekvensvurdere tiltakene i BIOM.  Rådmannen har utsatt fristen for evalueringen for disse programområdene til 31. mai.

Fagforbundet har innkalt sine plasstillitsvalgte som skal delta i prosessen til møte mandag kl 13.00 eller onsdag kl 12.00.

Det er Zlata som leder arbeidet fra vår side og hun kan kontaktes hvis noen av dere har spørsmål.

» Se våre brev om saken