Arbeidsgruppen for samarbeid mellom pensjonister og fremmedspråklige

Under streiken har Fagforbundet vært mer i kontakt med våre fremmedspråklige medlemmer, og det ble tydelig at de følte at de trengte mer informasjon om Fagforbun­dets historie og streikens betydning. Samtidig hadde vi god hjelp og godt sa­marbeid med våre pensjonist medlemmer. Disse medlemmene sitter på et hav av in­formasjon som våre fremmedspråklige medlemmer kan ha god nytte av. Flere av de fremmedspråklige har til gjengjeld gode datakunnskaper som pensjonistene kan dra nytte av.

Etter at pensjonsutvalgets leder og op­plæringsansvarlige hadde diskutert forskjel­lige samarbeidsformer, ble det i høst op­prettet en arbeidsgruppe med like mange representanter fra hver gruppe. Denne arbeidsgruppen vil drøfte det videre samar­beide, og møtes med jevne mellomrom for å sette sammen forskjellige opplæringsopplegg for gruppene.

Arbeidsgruppen består av:

Vesna Golubovic

Boubacar Diallo

Eduardo Millan Maniriquez

Knut Christophersen

Karl Jakob Jakobsen

Odd Arne Nordheim

Denne ideen har også nådd Fagforbundet sentralt som nå anbefaler andre foreninger å gjøre det samme.