Fagforbundet Bærum har avholdt tillitsvalgtseminar på Hankø

Stor oppslutning med over 80 deltagere

I de siste dagene av mai avholdt vi et todagers seminar for våre tillitsvalgte.  Denne gang var naturskjønne Hankø valgt som samlingssted.  Med buss fra Sandvika, ankom deltagerne med godt humør og i strålende sol.

Seminaret hadde to hovedtema.  Første dag var mye viet til kommunens medbestemmelsesordning.  Det gikk på praktiseringen av dagens ordning og problemstillinger som tillitsvalgtes står ovenfor i hverdagen.  Denne delen ble ledet av fagforeningslederen.  Det ble også diskutert en del andre aktuelle saker.

Den andre dagen var tema fagforeningens rolle og funksjon.

Her hadde vi vært så heldig å få rådgiver Truls Hansen fra Fagforbundets samfunnsavdeling som foredragholder.  Han holdt et engasjert og innholdsrikt innlegg om fagforeningens rolle både sett i et samfunnsperspektiv og på den lokale arena.

Se bilder fra seminaret i ”nye bilder i galleriet”.