Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette arrangement har allerede funnet sted.

Svart økonomikonferansen 2022

18. mars 2022 Kl. 10:00 15:00

De neste tusen dagene – storrengjøringa i arbeidslivet

Sammen med NTL arrangerer Fagforbundet Svart økonomikonferansen 18. mars 2022 ved Oslo Kongressenter! Temaet for konferansen vil blant annet rette seg mot foretakskriminalitet både med et internasjonalt og nasjonalt perspektiv. I den anledning kommer blant annet den anerkjente professoren, forfatteren og filmskaperen Joel Bakan fra University of British Columbia i Canada. Han har skrevet boken The Corporation og oppfølgeren The New Corporation.

Videre får vi besøk av Økokrim-sjef Pål Lønseth, forfatter og samfunnsøkonom Marianne Marthinsen og professor fra NMBU Annette Alstadsæter.

På programmet står også rådgiver og forfatter Jonas Bals, samt Pelle Sunvisson, forfatter av boken Svenska palmen som blant annet skildrer hvordan utenlandske arbeidstakere blir utnyttet av menneskesmuglere og arbeidsgivere.

Til slutt kommer arbeids- og inkluderingsminister Hadia Tajik, og den svenske arbeidsministeren Johan Danielsson. Fullstendig program for konferansen kommer fortløpende!

Konferansen vil bli avholdt fysisk i Oslo Kongressenter. Det er også mulig å delta digitalt. Mer informasjon angående gjennomførelse kommer.

Meld deg på her!

Påmeldingsfrist: fredag 11. mars

Konferansen er gratis og arrangeres i samarbeid med NTL.

Kontaktperson: henriette.eia.erdal@fagforbundet.no

Oslo Kongressenter Folkets Hus