Stafetten er i gang. Fagforbundet Bærum har gjort sine bevilgninger og oppfordrer andre fagforeninger til å følge opp.

Publisert: 26. november 2013
Informasjonsavdelingen Fagforbundet

Fagforbundet Bærum har bevilget 15 000 kroner til hjelpeaksjonen for Filippinene. De har et betydelig behov for hjelp og støtte utenfra. I tillegg har Fagforbundet Bærum også mange filippinske medlemmer som gjør at det er naturlig for dem å bidra med hjelp.

Samtidig bevilget Fagforbundet Bærum 10 000 kroner til hjelp for syriske flyktninger. Det er et betydelig behov for humanitær hjelp i et land hvor råskapen i krigføringen påfører befolkning store lidelser. Fagforbundet Bærums leder Bjørn M. Johnsen ønsker at alle andre fagforeninger i Fagforbundet følger opp med bevilgninger og dermed følger Landsmøtets henstillinger.