Seniorordningen i Bærum kommune

lawyerSom kjent sendte fagforeningen et brev til Rådmannen i august d.å. og hevdet at dagens seniorordning ikke kunne sies opp kollektiv fra 31.12.2016. Grunnet til dette var at det forelå flere forskjellige avtaler som hadde ulik tekst.

Det har vært benyttet tre versjoner av avtaleskjema for den enkelte ansatte, med forskjellig ordlyd. Den nyeste versjonen inneholdt en klausul om seks måneders oppsigelse, mens de to eldste versjonene ikke hadde denne klausulen.  Etter en juridisk vurdering fant Fagforbundet å akseptere oppsigelse pr 31.12.2016 for avtaler med seks måneders oppsigelse.

Fagforeningen har hatt flere møter med Rådmannen, hvor vi i et av møtene også hadde bistand fra våre respektive advokater. Fagforbundet har etter disse samtaler blitt enig med Rådmannen om at alle avtaler som ikke inneholder en 6 måneders oppsigelse skal opprettholde sin seniorordning frem til 1. juli 2017.  Brev er sendt våre medlemmer som har senioravtale.

Les hele brevet her…