ASKERPOLITIKERNE AVLYSER ÅRETS JULEBORD

I ÅR ER DET INGENTING Å FEIRE, UTTALER ORDFØRER CONRADI

Grunnet den økonomiske situasjonen har politikerne i Asker brutt en nesten 100 års tradisjon, og valgt å avlyse julebordet i desember. Den tradisjonsrike torskemiddagen.

Jeg tror folk bare er enige. Det ville vært umusikalsk. Krevende budsjetter har vi hatt før, og får igjen, men i år tror jeg ingen vil kjenne at det er riktig å ha juleavslutning i kommunestyret etter å ha gjort så krevende kutt som vi skal gjøre nå. Det er litt vemodig, men jeg føler det er riktig, sier ordfører Conradi til Budstikka.

Her må vi spare der det spares kan. Det er lite penger i det store og det hele, men alt betyr noe nå, også rent signalmessig. Det er ikke riktig at vi skal sitte der og spise og bruke så mye penger nå, uttaler kommunestyrerepresentant Anne Høie Guettler (SV) til avisen.

I Bærum kommune har politikerne foreløpig ikke tatt hensyn til signaleffekten. Ikke før hadde kommunedirektør Aga orientert Kommunestyret om at kommunens økonomi er i fritt fall, så reiser politikere og administrasjon en tur til Spania.

Kommunens ledere og tillitsvalgte ble i dag gitt en overordnet orientering av KD og direktører om det kommende budsjettforslaget i Bærum. Det var ingen lystig seanse, men også vi må vente å se til budsjettet i sin helhet blir fremlagt i Kommunestyret i kveld.

Fagforeningen synes Askers politikere har tatt en fornuftig avgjørelse ved å sløyfe årets julebord. Så får vi vente å se om Bærums folkevalgte også har begynt å tenke på signaleffekten av sine avgjørelser.