HUSK REISEFORSIKRING I SOMMER

Vær trygg i sommer med reiseforsikring

Det er ufornuftig å legge ut på reise uten reiseforsikring. Avisene har jevnlig fortellinger om folk som har måtte punge ut enorme summer fra egen lomme etter sykehusopphold i utlandet. Som medlem i Fagforbundet kan du kjøpe en helårs reiseforsikring til en billig penge.  Er du uheldig på reise og utsettes for en ulykke, eller blir alvorlig syk, kan utgiftene bli svært høye dersom du ikke har reiseforsikring.

Fagforbundets reiseforsikring dekker utgifter hvis du blir syk eller skadet når du er på reise, og om du ved sykdom må avbestille den planlagte turen. I tillegg er du dekket hvis du blir frastjålet noe på reisen, bagasjen blir forsinket eller den forsvinner mens du er på tur.  Forsikringen dekker både korte og lange reiser. Du er dekket hver dag fra du går ut av ytterdøren hjemme.

Fra 2019 kunne Fagforbundet tilby egen reiseforsikring gjennom LO favør. Dette er en reiseforsikring som fagforeningen kan anbefale da den har både har en konkurransedyktig pris og god forsikringsdekning.