OPPRØRET MOT KARANTENEREGLENE

Du kan ikke holde avstand når du skal trøste et barn, sier forbundsleder Mette Nord i et stort intervju i Dagsavisen.

Opprøret mot de omstridte karantenereglene vil ikke legge seg i barnehager og skoler. Det er fortsatt redsel for smitte på jobben og sinne mot begrensninger på fritiden. Rundt 55.000 av hennes medlemmer i Fagforbundet er ansatte i barnehager og SFO, som nå er tilbake på jobb etter jul.

Jeg får ikke logikken til å stemme. Har man blitt utsatt for smitte fra nærkontakter, kan man altså gå på jobb, hente barna sine i barnehage og kjøre kollektivt til jobben, men må ellers holde seg hjemme i fritidskarantene. Da begynner karantenen å bli ekstremt utvannet, sier leder for LOs største forbund, Mette Nord til Dagsavisen.

Les hele reportasjen i Dagsavisen her…