KNALLTØFT LØNNSOPPGJØR I VENTE

KS forbereder seg på et knalltøft lønnsoppgjør, skriver Kommunal Rapport i en artikkel om vårens kommunale lønnsforhandlinger.

De høye forventningene til årets tariffoppgjør fra flere arbeidstakerorganisasjoner viser i seg selv at vi må forberede oss på krevende forhandlinger til våren. Det gjelder alle parter, sier KS sin forhandlingsleder Gangsø til Kommunal Rapport.

I samme artikkel slår fagforbundets forbundsleder Mette Nord fast at hun allerede har gitt klar beskjed om at hun ikke vil finne seg i at hennes medlemmer får mindre enn sykepleiere og lærere.

Det er ikke sånn at noen grupper har gjort seg fortjent til mye mer enn andre. Vi er avhengige av hele laget. Velferd er lagarbeid, sier hun til Klassekampen.

Les hele artikkelen i Kommunal Rapport her…