VIKEN BØR OPPLØSES

«Viken bør oppløses,» mener Fagforbundets medlemmer i fylkeskommunen.

Nå starter prosessen om hvorvidt Viken skal oppløses eller bestå som fylke.  I dagens utgave av Dagsavisen skriver Kjell Werner om saken i en stor artikkel under tittelen «På vikende front i Viken, velgerne blir lurt hvis Viken består».  Her påpekes det at Ap/Sp regjeringen har lovet at storfylket skal oppløses dersom fylkestinget i Viken ber om det. Nå er det full strid i Arbeiderpartiet om fylkeskommunen Viken skal oppløses eller ikke. Styret i Akershus Ap vil beholde giganten, skriver avisen.

Fagforbundet Viken har hatt en medlemsundersøkelse som våre medlemmer ansatt i Viken fylkeskommune har deltatt i. Resultatet viser at 68 % vil oppløse Viken, 25 % vil beholde Viken og 7% vet ikke.  Altså et klart flertall for oppløsning.

Les hele artikkelen i Dagsavisen her…