RETNINGSLINJER FOR AVTALEN OM UTVIDET KOMPENSASJON

Tegning av hånd som signerer et dokument

Fagforbundet og de andre forbundene har forhandlet frem en ny avtale med KS om økte koronatillegg i den pågående pandemien. Bærum kommune og arbeidstakerorganisasjonene har nå inngått avtale om retningslinjer ved bruk av kompensasjonsavtalen. Avtalen kan si opp med én — 1 — måneds varsel.

I retningslinjene er merknader markert i grønt og er ment å fungere som tolkning ved anvendelse av avtalen. Merknadene/retningslinjene er fastsatt etter drøftinger i MBM OSU.

Det legges til grunn at det er behov for å mobilisere arbeidskraft for å sikre tilstrekkelig personell og nødvendige og forsvarlige tjenester under den pågående koronapandemien og tilhørende vaksinering.

Partene understreker viktigheten av at ledere og tillitsvalgte har gode og åpne prosesser knyttet til bruk av avtalen, og at man sammen finner løsninger som kan ivareta både arbeidsgivers og arbeidstakers behov for forutsigbarhet.

Les retningslinjene her…