FAGFORBUNDETS ROGER HEIMLI TAR IKKE GJENVALG SOM LO-NESTLEDER

Det kom overraskende at LOs nestleder, Roger Heimli (53), ikke tar gjenvalg i LO-ledelsen. Han går nå inn i en jobb i Fagforbundet.

Heimli har sittet i LO ledelsen i fem år. Han kom inn i ledelsen i Fagforbundet på landsmøtet i 2013. Da hadde han vært fylkesleder i Fagforbundet Hordaland siden 2003, og medlem av forbundsstyret siden 2003.

Av de sju som i dag utgjør den politiske ledelsen i LO, er Heimli den eneste som har signalisert at han ikke tar gjenvalg. Fagforbundet, som LOs største forbund, har alltid en representant i LO ledelsen.  Valgkomiteen må nå finne en ny kandidat fra forbundet.

Kan Roger Heimli med dette skifte melde seg på som en kandidat som neste forbundsleder, da den tid kommer?