KONFLIKT 2022 – LISTE OVER STREIKEUTTAK OVERLEVERT KOMMUNEDIREKTØREN

Fagforeningen har i dag kl 14.00 overlevert Kommunedirektøren en liste med navn på de av våre medlemmer som skal tas ut i streikens første fase i tilfelle konflikt i KS området.

Som kjent er det brudd i de sentrale lønnsforhandlingene og det pågår megling hos Riksmeglingsmannen. Oppnås det ikke enighet i meglingen vil Fagforbundet være i streik fra arbeidstidens begynnelse 24. mai.

Fagforbundet Bærum er av forbundet sentralt tatt ut i streikens første fase.  Alle medlemmer i Fagforbundet Bærum som er ansatt i Bærum kommune har i dag fått en SMS fra oss om mulig streik. De av våre medlemmer som er tatt ut i streik i første fase vil få en personlig meddelelse fra fagforeningen om uttaket og bli orientert om hvordan de skal forholde seg i tilfelle konflikt.

Uttaket er ment å ramme arbeidsgiver og i minst mulig grad skape problemer for innbyggerne. Bare en svært liten andel av fagforeningens 4500 medlemmer tatt i streikens første uttak. Fagforbundet har besluttet å skjemme barn og unge, eldre på institusjoner og andre svake grupper. Det er derfor ikke tatt ut noen i pleie- og omsorgsinstitusjonene eller i barnehager og skoler i dette uttaket. Vi har også unngått uttak på områder som kultur og barne- og ungdomsaktiviteter, samt Flyktningkontoret, NAV for å nevne noen. Dette uttaket setter på ingen måte liv og helse i fare.

Fagforeningen har en egen e-postadresse, streik@fagforbundetbaerum.no, som skal brukes til saker som relateres til denne konflikten.

Fagforeningen vil oppdatere denne nettsiden som en informasjonskanal ut til de streikende.