Markering mot forverring av arbeidsmiljøloven. Møt opp!

LO Oslo arrangerer en markering mot høringsforslaget til forverring av arbeidsmiljøloven på Youngstorget 23. september kl 14.00.

Det er forslag om å forandre arbeidsmiljøloven som styrker arbeidsgivers rettigheter og dermed reduserer de ansattes innflytelse.  De forslåtte endringene vil føre til flere midlertidige ansettelser, utvidede rammer for bruk av overtid og langturnuser, økt adgang til søndagsarbeid og ulik lønn for vikarer og faste ansatte.

De forslåtte forandringene til flere midlertidige ansettelser vil føre en til større grad av utrygghet og usikkerhet for den enkelte.  Forutsigbarheten for egen hverdag reduseres og varslingsmulighetene på arbeidsplassen svekkes.  Dette er et langt skritt tilbake for et velorganisert arbeidsliv.

Styret i Fagforbundet Bærum anbefaler alle våre medlemmer som har anledning til det, å møte opp på Youngstorget for å vise sin motstand mot høringsforslaget.