Seminar for plasstillitsvalgte

Fagforeningen har avholdt to dagers seminar for plasstillitsvalgte.  Nærmere 100 PTV var til stede på Klækken 17. og 18. november.

Denne gangen var det mye informasjon fra leder Bjørn M Johnsen om de sakene foreningen arbeider med.  Hovedsaken var bruddet i lønnsforhandlingene med Bærum kommune.  Her ble det gitt en grundig fremstilling av kommunes handlinger.  Dommen fra Lagmannsretten ble gjennomgått og kommentert.  Kontrollutvalgets behandling av hvilende nattevakter og valg av hovedverneombud ble også grundig omtalt.  PTV ble minnet om årets pågående vervekonkurranse som avsluttes ved nyttår og med premie utdeling på årsmøtet.

Andre saker som ble omtalt var ansiennitetsberegning, pensjonskassen, pågående organiseringen i administrasjonen og alle direktøransettelsene m.m.

Tilstede første dag var rådgiver Jan Tore Skjelbak fra forbundet sentralt som gikk gjennom Fagforbundets internettportal og viste hva som der finnes.  Han var for øvrig imponert over vår lokale internettside som han omtalte som svært informativ og med mulighet for videre annen informasjon i Fagforbundet.  Det likte vi å høre.

Vi hadde også besøk av Sparebank 1 som fortalte om forandringene i LO favør og det banktilbudet som de hadde for våre medlemmer.  De gikk svært langt i å love at det skulle mye til om våre medlemmer ikke skulle få et bedre lånetilbud hos dem enn det de allerede hadde i andre banker.  Vi anbefaler dere derfor å ta kontakt med banken for en gjennomgang av både forsikring og lån.  Vi får opptil 25 % rabatt ved å samle forsikringene der.

Første kveld ble avsluttet med flott middag og etterfølgende hyggelig samvær.

Annen dag kom også Dagfinn Enerly og holdt et gripende foredrag om sin situasjon fra ulykken som skjedde i hans avslutnings kamp i Kristiansand og frem til i dag.  Det gav oss alle en anledning til å stoppe opp og reflektere egen situasjon.  Han formidlet hvor viktig det er å ikke gi opp og ha delmål frem til det endelige målet.

Se bilder fra seminaret i galleriet..