KOMMUNEOPPGJØRET I GANG

Onsdag 21. april begynte årets lønnsoppgjør i kommunesektoren. Fagforbundet krever økt kjøpekraft til alle i kommunesektoren

«I oppgjøret i fjor sakket offentlig sektor akterut, sammenliknet med privat sektor. Det gapet må tettes«, sa nestleder i LO Kommune, Odd-Haldgeir Larsen, da han presenterte LOs krav til kommuneoppgjøret for KS.

«Alle yrkesgrupper skal med. Det er ansatte i mange yrkesgrupper som driver de kommunale velferdstjenestene gjennom hverdager og kriser. Derfor er det ikke bare noen yrkesgrupper, men hele laget av kommunalt ansatte som må få sikret kjøpekrafta. Dessuten må vi få gjort noe med den mindre lønnsutviklingen vi hadde i fjor», sa Larsen som også er Fagforbundets nestleder.

Fristen for partene til å komme til enighet er 30.4 kl 24.00. Blir ikke enighet oppnådd vil forhandlingene gå til megling hos Riksmeglingsmannen.

Vi oppdaterer denne nettsiden så snart det foreligger nyheter om forhandlingene

Les Fagforbundets orientering her…

Les FriFagbevegelses omtale av forhandlingene