VAKSINESENTERET FUNGERER IKKE

Fagforbundets HTV Zlata Ljubicic varslet tirsdag i medbestemmelsesmøte med Kommunedirektør Aga og Kommunaldirektør Herdlevær om alle problemene som er på Vaksinesenteret. Der ble det også sitert fra henvendelser fra ansatte som var fortvilet over arbeidsforholdene både for ansatte og brukernes fasiliteter.

Dette etter at Hovedverneombudet Anne Kari Baarli i flere uker hadde varslet Kommunalsjef Syrdal om den uholdbare tilstanden på Vaksinesenteret. Saken var også diskutert i arbeidsmiljøutvalget i Helse og sosial. Siden forholdene fremdeles var av uakseptabel standard valgte Fagforbundet å ta saken direkte opp med Kommunedirektøren.
Ansatte fant arbeidsforholdene så dårlige at Arbeidstilsynet er blitt varslet.

Lørdag hadde kommunestyrerepresentant Molland fra Sp et innlegg i Budstikka hvor han beskrev forholdene ved Vaksinesenteret, under tittelen «Standard som en flyktningeleir».

Både HVO og HTV vil følge opp saken videre.

Les innlegget til Molland her…