LO ØKER MEST BLANT STUDENTENE

Andelen studentmedlemmer som velger LOs forbund fortsetter å vokse.

LO, Norges største arbeidstakerorganisasjon, opplevde solid vekst blant studenter, også i 2021. Tall fra LOs forbund viser at andelen studentmedlemmer økte med over fem prosent i fjor, som tilsvarer en netto tilvekst på 1 307 nye medlemmer. Stadig flere unge opplever LO som en viktig stemme, også i saker de er opptatt av.

LO jobber for å styrke studenters posisjon og rettigheter på en rekke områder, som økt studiestøtte, en mer rettferdig boligpolitikk for unge boligkjøpere, at studenter skal inkluderes i dagpengeordningen og for å styrke studenters psykiske helsetilbud. Denne økte medlemsveksten styrker LOs posisjon i arbeidet for å styrke rettighetene for norske studenter.

Desto flere studenter LO representerer, jo sterkere stiller de ved forhandlingsbordet. Det gjelder både utfordringene de møter på eget studiested, på jobben og i samfunnet for øvrig. Dette er viktig for at vi skal sikre fremtidens arbeidstakere det samme trygge arbeidslivet, også i fremtiden.