USIKRE MEDLEMMER

Fire av ti medlemmer i Fagforbundet vet ikke hva de skal stemme.

Fire av ti medlemmer i Fagforbundet har enda ikke bestemt seg for hva de skal stemme ved høstens kommunevalg. Det kommer fram i en fersk medlemsundersøkelse. Før valgene i 2019 og 2021 svarte 30% at de enda ikke hadde bestemt seg for parti. I år har hele 40% ikke tatt stilling. Enda.

I 2021 endte imidlertid 80% av medlemmene i Fagforbundet med å stemme rødgrønt. Hvor de usikre lander i år, gjenstår å se. At så mange sitter på gjerdet, gir hvertfall et håp for venstresiden. Dersom de klarer å gjenskape tiltro og oppslutning er det mange stemmer de kan vinne.

Fra 3.juli er det mulig å avlegge tidligstemme i Bærum. Dette kan du gjøre i Rådhuset eller på Bekkestua bibliotek, hverdager mellom 10-16 helt frem til 9.august. Tidligstemming er for personer som ikke har mulighet til å avlegge stemme i den ordinære stemmeperioden fra 10.august til 11.september.

Forbundet minner om at dersom Fagforbundets over 400 000 medlemmer bruker stemmeretten sin, kan vi avgjøre valget flere steder. Det er viktig å stemme inn venstresidens representanter.