Vårseminar på Laholmen

Fagforbundet Bærum arrangerte todagers seminar for plasstillitsvalgte og seksjonsstyrer på Laholmen hotel i Strømstad den 27 og 28 mai.

Seminaret hadde to emner.  Det var informasjon rundt lokale saker og det kommende Stortingsvalget.

Fagforeningslederen orienterte spesielt om de sentrale og lokale lønnsforhandlingene og de politiske sakene som nå var til behandling i Bærum kommune og de konsekvensene det kan få for våre medlemmer.  Han var svært urolig for det linjeskifte som synes å være på vei innen outsourcing og privatisering.  I tillegg ble flere andre aktuelle saker diskutert.

Per Skau fra Nordiska bygg- og trearbeiderføderasjonen og Ståle Dokken fra LO sentralt snakket om den politiske utviklingen både i Norge og Sverige.  Hvilken betydning fagbevegelsen har hatt og fortsatt vil ha, for samfunnsutviklingen og de veivalg vi står overfor ved kommende Stortingsvalg.

Tilbakemeldingen var seminaret var udelt positive og alle deltagerne fikk med seg boka ”Blåmandag” hjem for å kunne sette seg godt inn i forskjellen på de to regjeringsalternativene.

Se bilder fra seminaret ved å trykke på Galleri.