Styret behandlet bruddet i lønnsforhandlingene

Styret i Fagforbundet Bærum hadde møte 12/11 2014 hvor også fylkeslederen var tilstede. Der var bruddet i lønnsforhandlingene en av sakene som var til behandling og det ble vedtatt følgende uttalelse til saken:

Styret i Fagforbundet er sjokkert over Bærum kommunes opptreden i de lokale lønnsforhandlingene. De har i denne saken valgt ikke å innfri en avtale de selv inngikk i 2012. Å bryte den inngåtte avtale med Fagforbundet viser mangel på etterrettelighet.  Begrunnelsen som er gitt er også helt uforståelig.  Styret kan ikke lenger ha tillit til kommunens forhandlingsledelse.  De har både vist uforstand og mangel på redelighet.

Redelighet er også første punkt i Bærum kommunes etiske standard. Det er Rådmannen som kommunens øverste leder som har ansvar for å påse at de nylig vedtatte regler følges.  De gjelder også for hans nærmeste ledere.  Det kan ikke være unntak for noen.  Fagforbundet venter på Rådmannens tiltak.

Styret i Fagforbundet Bærum