Ingen privatisering av vaktmesterne

Sektorutvalget for Eiendom og Administrasjon behandlet onsdag 9. desember saken om Bruker- og serviceoppgaver i eiendom.

Her ble det orientert om den pågående omstillingen i Eiendom som direkte berører 115 ansatte.  Denne organisasjonsendringen vil bli gjennomført uten at noen av de ansatte vil bli definert som overtallige.  Hvis det skulle bli nødvendig med redusert bemanning, vil dette bli regulert ved naturlig avgang.

Servicesentralens tjenester til private kunder avvikles i løpet av 2015.  Sentralen vil fortsette sine tjenester internt i kommunen og det forventes her en økende aktivitet på flere områder.

Fagforbundet har i lang tid arbeidet for at vaktmestertjeneste ikke skal privatiseres.  Vi er derfor svært godt fornøyd med at innstillingen fra Rådmannen ble enstemmig vedtatt i sektorutvalget.  Dermed skulle alt snakk om outsourcing av servicetjenester være avsluttet og ansatte kan igjen føle seg trygge på å beholde ansettelsesforholdet i Bærum kommune.