Rådmannen vil ikke fremme sak om at Bærum kommune skal beholde dagens Arbeidsmiljølov

Radhuset-i-Sandvika

Som kjent sendte  Fagforbundet Bærum en henvendelse til Rådmannen om at dagens AML skulle beholdes i Bærum kommune, slik til eksempel Trondheim kommune har vedtatt.

På siste medbestemmelsesmøte meddelte Rådmannen at det ikke ville bli fremmet noen slik sak til politisk behandling fra administrasjonens side. Fagforeningen er skuffet over Rådmannens avgjørelse. Vi hadde håpet at Rådmannen som øverste leder for kommunens ansatte hadde sett alle fordelen av å beholde dagens ordning, for på den måten unngå å skape større usikkerhet blandt sine ansatte. Siden ny Arbeidsmiljølov nå er vedtatt i Stortinget, vil Fagforbundet selv fremme saken til politisk behandling.