Rådmannens forslag vraket av Formannskapet

0402-(0)-3-(1.2.3) (13.04.16) parkeringsskiltRådmannen sendte en sak til politisk behandling med forslag om at ordningen med gratis parkeringsplass for ansatte i Bærum kommune skulle opphøre.

Fagforbundet hevdet i drøftinger med Rådmann at ordningen burde videreføres. Et minimum var i iallfall at ansatte som bruker bil i kommunens tjeneste skulle ha gratis parkeringsplass. Dette som et mulig kompromissforslag.

Forslaget som ble behandlet i Formannskapet var at parkeringsordningen skulle opphøre. Men det ville ikke Formannskapet. FrP fremmet forslag om at dagens ordning skulle videreføres, noe som også fikk støtte av Høyre. Dermed ble Rådmannens forslag nedstemt.

Fagforbundet er svært fornøyd med den politiske støtten i denne saken, som medfører at dagens ordning med gratis parkering består.