Rådmannen foreslår å avvikle seniorordningen, Fagforbundets mener det er feil

0413-(1)-3-(1.2.3) (10.05.16) InnspillSeniorordningen kommer nå til behandling i Formannskapet og senere i Kommunestyret. Rådmannen forslår i sitt forslag at seniorordningen avvikles i løpet av året. Fagforbundet skriver i sitt innspill til politikerne at ordningen har fungert etter intensjonene. Ansatte har stått lenger i arbeid og dermed spart kommunen for betydelige AFP utgifter. Alle fagforeningene har stilt spørsmål om Rådmannens økonomiske beregninger. Spørsmål som Rådmannen ikke har besvart. I sitt innspill skriver Fagforbundet at i en så viktig sak for de ansatte, burde ledelsen i kommunen etterkommet og besvart de spørsmål som en samlet fagbevegelse har stilt før saken ble sendt til politisk behandling. Det fortjener både de ansatte og våre politikere.

Fagforbundet håper på en politisk støtte i denne saken.

Les hele saken med vedlegg her:

Formannskapet – seniorordningen 05-2016

Utvalg for samarbeid – forslag 04-16