BARNEHAGEANSATTES ARBEIDSSITUASJON TATT OPP I MØTE MED KOMMUNEDIREKTØREN

I forrige uke tok Fagforbundets koordinerende HTV, Zlata Ljubicic, i møte med Kommunedirektøren opp situasjonen for ansatte i barnehagene. Vi siterte fra de tilbakemeldingene vi hadde fått både fra ansatte og tillitsvalgte, og henviste også til den eposten som var lagt ut på internettsiden vår den 23. mars. Vi formidlet informasjon om den krevende arbeidssituasjonen som har vært det siste året og redselen for å bli smittet. I den forbindelse oppfordret Fagforbundet at barnehageansatte, som en samfunnskritisk gruppe, bør prioriteres for vaksinering.

Kommunedirektøren hadde full forståelse for de ansattes utfordringer og tok med seg vår informasjon til videre diskusjonen i hans ledergruppe. Dette er bakgrunnen for at barnehagesjefen i dag har sendt ut en omfattende redegjørelse om situasjonen i barnehagene til de barnehageansatte.

Fagforeningen tar fortsatt imot tilbakemeldinger om arbeidssituasjonen, og nå også synspunkter på barnehagesjefens redegjørelse.

Les barnehagesjefens informasjonsskriv her …