REGJERINGEN LEVERER

Fagforeningsfradraget foreslås doblet. På to år vil regjeringen doble fagforeningsfradraget fra 3.850 til 7.700 kroner.

«Det er viktig for å øke organisasjonsgraden i arbeidslivet og for at flere arbeidsfolk skal få et fellesskap rundt seg. Ikke minst betyr det bedre arbeidsforhold over hele landet,» sier den nye arbeidsministeren Hadia Tajik.  Det nye fagforeningsfradraget innebærer at dersom du betaler kontingent til fagforeningen, kan du trekke inntil 7.700 kroner av det på skattemeldingen slik at du slipper å skatte av det.

Erna Solbergs regjering hadde som politikk å anerkjenne at mange arbeidstakere velger å være uorganisert. Det er derfor på høy tid at fradraget blir økt, for summen har stått stille under åtte år med borgerlig styre.

Fagforeningen mener at en høy grad av organisering, blant både arbeidsgivere og arbeidstakere, er en forutsetning for at den norske samfunnsmodellen skal virke etter hensikten. Vi er derfor svært godt fornøyd med at fagforeningsfradraget nå økes.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.