FAGFORBUNDET STØTTER UNGDOMSRÅDETS TILTAK

Ungdomsrådet samler inn julegaver til ungdom som er alene.  Dette er en fortsettelse av fjorårets prosjekt «Tanken som teller».  Ungdommene har i flere dager stått med et lite bord foran Rådhuset og tatt imot gaver fra innbyggerne. Bærum ungdomsråd er et råd oppnevnt av kommunestyret som representerer ungdommens interesser.

Gavene er til ungdommer i bofellesskap, hvor alle er enslige flyktninger, som mest av alt ønsker å være som alle andre ungdommer. Julaften feirer de som ønsker norsk jul sammen i bofelleskapene.  I år samler ungdomsrådet også inn gaver til 40 barn og unge fra lavinntektsfamilier gjennom Home Start.

Dette er et flott tiltak som Fagforbundet Bærum støtter med gaveposer med toalettsaker og konfektesker. All honnør til ungdommene for et slikt flott tiltak