STREIKEN I PBL BARNEHAGENE FORTSETTER

Fremdeles ingen løsning i PBL barnehagene

Streiken fortsetter og Fagforbundet har tatt ytterligere barnehager ut i streik. Fra onsdag 2. november vil streiken på landsbasis bli trappet opp og da vil om lag 2400 PBL ansatte være i streik landet rundt.

Vi trapper opp barnehagestreiken fordi arbeidsgiverne ikke har noen vilje til å gi de ansatte en rettferdig pensjon, selv om barnehageeierne absolutt har råd til dette, sier forhandlingsleder Anne Green Nilsen i Fagforbundet.

Her i Bærum har Fagforbundet og Utdanningsforbundet felles streikekontor i Sandvika Folkets Hus. Her møter de 60 streikende daglig opp. Her er det registrering og streikevaktene fordeles, samt annen aktivitet. Det er streikevakter ute ved de streikende barnehagene hver dag.

Det har vært uformelle samtaler mellom partene. Vi får håpe at et akseptabelt tilbud om en rettferdig pensjon kommer på bordet, som gjør at streiken kan avsluttes til glede for barna, foreldrene og de barnehageansatte.