NÅ OVER EN MILLION LO-MEDLEMMER

LO har passert en milepæl. En million medlemmer.

Streiken, som følge av det historiske lønnsoppgjøret, har gjort at medlemmene har rent inn og dermed har LO nådd ett av sine mål for i år. En million medlemmer. Det gjør oss enda sterke og gir mer slagkraft i de kommende lønnsforhandlingene fremover.

Først av alt vil jeg takke de tillitsvalgte og forbundene som er hovedårsaken til at vi nå passere denne milepælen, sier LO-leder Peggy Hessen Følsvik. Hun fremhever også streiken i april, som ga LO og forbundene det siste løftet som har gjort at vi nå teller over én million LO-organiserte i Norge. Medlemmene rant inn under streiken, sier LO lederen og opplyser at det historisk gode lønnsoppgjøret har ført til at det trenden fortsetter.

Fagforeningen er imponert over at LO allerede har passert en million medlemmer. Det viser at arbeidstakerne i dagens situasjon ser nødvendigheten av å være fagorganisert.