KOMMUNEBAROMETERET 2024

NÅ FORELIGGER RESULTATET AV ÅRETS KOMMUNEBAROMETER

Kommunebarometeret er en sammenligning av landets kommuner, basert på til sammen 155 nøkkeltall innen 12 ulike sektorer. Hensikten er å gi en lettfattelig og tilgjengelig oversikt over hvordan kommunene drives.

Helt i toppen på årets barometer finner vi Kongsberg kommune. De toppet også listen i 2021. Det er imponerende av Kongsberg med to topplasseringer i løpet av fire år.

Asker kom på en flott tredjeplass på årets kommunebarometer og ble dermed den beste kommunen i Akershus. Bærum har rykket oppover på tabellen fra tidligere år og ble nr 28, og den femte beste kommunen i Akershus.

Det er hyggelig at Bærum nå krabber oppover på barometeret. Så er det bare å se fremover. Det må være et mål å bli beste kommune i Akershus ved neste korsvei.