BÆRUM FORTSATT BLANT NORGES DÅRLIGSTE KOMMUNER I PLO OG BARNEHAGE

KOMMUNEBAROMETERET VISER INGEN FREMGANG

Kommunebarometeret 2024 viser at Bærum kommune nærmer seg «bånn» plassering på område Pleie- og Omsorg (PLO). I fjor var vi på 197. plass blant Norges 357 kommuner. På årets barometer har Bærum falt helt ned til nr 237. Dette viser at kvaliteten på tjenestene innen PLO bare blir dårligere og dårligere.

Bærum er ikke noe bedre på barnehageområdet. Her er vi plassert som nr 249. Riktignok en fremgang på 26 plasser fra i fjor, men det er ikke mye å skryte av. Det er ikke uten grunn at foreldreoppgjøret i barnehagene har pågått det siste året.

Som en av Norges rikeste kommuner burde Bærum vært på topp både innen PLO og barnehager. Dette er lovpålagte oppgaver for kommunene som dermed må prioriteres fremfor andre aktiviteter. Men gjør politikerne i Bærum det? Vi ser at det bevilges milliard summer til idrettsanlegg, mens planlagt bygging av pleieinstitusjoner som Belset skrinlegges. Fagforeningen bare spør!