Fagforbundet Bærum i streik – medlemmer på Gullhaug tatt ut

Som kjent ble det brudd i tarifforhandlingene mellom Fagforbundet og NHO den 22. august. Siden har Fagforbundet vært i streik ved private pleieinstitusjoner. Streiken blir nå trappet opp. Fagforbundet Bærum er tatt ut i streik. Det er meldt plassfratredelse for 12 av våre medlemmer ved Gullhaug bo og behandlingshjem fra arbeidstidens begynnelse onsdag 19. september.

Vi hadde i forrige uke et medlemsmøte med medlemmene på Gullhaug, hvor de ble informert om bakgrunnen for den pågående konflikten. Det viktigste kravet er at ansatte med tariffavtale i NHO skal ha de samme pensjonsrettighetene som ansatte i offentlig sektor. Alle er enige om at dette er legitime krav som arbeidsgiver må innfri.

Alle medlemmene ved Gullhaug har i brev blitt informert om den kommende streiken, både de streikende og de som fortsatt skal være i arbeid. De streikende er samtidig innkalt til et informasjonsmøte 19. september kl 10.00.