Fagforbundets forslag om plan for lærlingene ble enstemmig vedtatt

FAGFORBUNDET ØNSKET EN PLAN FOR LÆRLINGENE OG FREMMET FØLGENDE FORSLAG I SAMARBEIDSUTVALGET:

”Utvalget ber Rådmannen om en orientering om utviklingen og status i Bærum kommunes lærlingeordning.  Utvalget ber Rådmannen utarbeide en plan for å sikre en god fremtidig lærlingeordning i Bærum kommune.”

Forslaget fikk full tilslutning både fra Arbeiderpartiet, Høyre og Venstre og ble dermed enstemmig vedtatt på utvalgets siste møte før sommerferien.

Rådmannen må dermed utarbeide en plan for å sikre en god fremtidig lærlingeordning i kommunen, noe Fagforbundet mener er svært viktig og nødvendig.

Bakgrunnen for forslaget var usikkerheten som har vært rundt lærlingeordningen i den siste tiden og viktigheten av en forutsigbarhet for fremtidige elever som søker seg en slik utdannelse.

Det forventes at Rådmannen legger frem en lærlingeplan for utvalget i løpet av høsten.