Politisk demonstrasjonsaksjon mot Regjeringens forslag til endring av arbeidsmiljøloven onsdag 28. januar 2015 kl. 14.00 til 16.00

LO har sammen med UNIO og YS vedtatt å oppfordre til politiske demonstrasjonsaksjoner onsdag 28. januar 2015 kl. 14.00 til 16.00. Aksjonen er rettet mot Regjeringens forslag til endringer av Arbeidsmiljøloven.

Fagforbundet har oppfordret alle sine medlemmer til å delta i aksjonen. Fagforbundet sentralt har varslet sentrale motparter om uttak av alle forbundets medlemmer.  Fagforbundet Bærum har varslet Bærum kommune ved Rådmannen om det samme. Vi må tas hensyn til at liv og helse ikke settes i fare ved deltagelse i aksjonen. Varslet går kun på 2 timer.  Det er opp til kommunen hvordan de håndterer om virksomheter som skole og barnehager skal stenges i de to timene aksjonen pågår.  Fagforbundet betaler ikke streikebidrag i denne politiske streiken, dermed må aksjonen være frivillig.

I forbindelse med streiken har LO, UNIO og YS har gått sammen om et fellesarrangement foran Stortinget under tittelen FORSVAR ARBEIDSMILJØLOVEN.

Fagforeningene i alle de tre hovedsammenslutningene i Bærum anbefaler at så mange som mulig av medlemmene deltar i felles demonstrasjonen foran Stortinget mellom kl 14.00 og 16.00.  Se mer informasjon på nettadressen www.mittarbeidsliv.no

Fagforbundet Bærum oppfordrer alle medlemmer å delta i aksjonen, med unntak av de som må være tilstede på tjenestestedet for ikke å sette liv og helse i fare.  Det må hver enkelt vurdere.  Ta kontakt med kontoret, hvis behov for ytterligere informasjon.

Vi vil også ta initiativ ovenfor de andre fagforeningene i et forsøk på å arrangere felles transport til arrangementet i Oslo.  Det vil vi komme tilbake til.  Vi vil også sende ut informasjon til oppslag på tjenestestedene.