Nei til økt bruk av midlertidige ansettelser i Bærum kommune

Bærum Rådhus - IMG_2825

Fagforbundet har fremmet en sak til Rådmannens medbestemmelsesmøte vedrørende regjeringens forslag til ny arbeidsmiljølov.

I brevet til Rådmannen ber Fagforbundet om at dersom et flertall på Stortinget vedtar regjeringens forslag om midlertidighet, fremmer Rådmannen en sak til politisk behandling i Formannskap/Kommunestyret med forslag om at Bærum kommune som arbeidsgiver likevel fortsetter dagens praksis på dette området. Fagforbundet begrunner det med at regjeringens forslag vil skape større usikkerhet for veldig mange ansatte, noe som ikke bør være tilfelle hos en ansvarlig og seriøs arbeidsgiver.

Saken ble utsatt på siste medbestemmelsesmøtet, da Rådmannen ønsket bedre tid til å vurdere henvendelsen, siden brevet var kommet kort tid før møtet. Saken kommer derfor opp igjen på neste MBM møte.

Les hele brevet til Rådmannen her…