PTV seminar på Thon Hotell Oslofjord

Den 12. november var det nok en gang duket for PTV seminar, denne gangen på Thon Hotell Oslofjord i Sandvika.
De over 100 tillitsvalgte som var påmeldt tok sine plasser hvor nye sekker ventet på dem. Sammen fylte de salen og det var klart for en full dag med aktuelle temaer.

Dagen ble åpnet ved fagforeningsleder Bjørn M Johnsen, som informerte om lokale saker som har vært på agendaen den siste tiden. Samtidig problematiserte han resten av temaene som var satt opp for dagen inn i en lokal setting. Etter dette tok kommuneadvokat Camilla Selman over, og snakket om ytringsfrihet og kommunens nye varslingsordning. Etter lunsj gikk ordet videre til Steinar Fuglevaag som la frem de mulige konsekvensene ved privatisering. Til slutt fulgte Bjørn M Johnsen opp med oppsummering av fagforeningsnytt, før de tillitsvalgte kunne kose seg med middag.

Det var stort engasjement under seminaret, og terskelen var lav for å ta ordet og stille spørsmål og diskutere problemstillingene som kom opp. De oppmøtte virket godt fornøyd med både innhold og lokalet, så vi ser frem til å ha flere samlinger her i fremtiden.