FAGFORBUNDET FORNØYD MED STATSBUDSJETTET

Regjeringas statsbudsjett prioriterer rettferdig fordeling og trygghet til vanlig arbeidsfolk, sier leder i Fagforbundet, Mette Nord.

Det viktigste for Fagforbundet er at medlemmene ikke opplever en forverring i den økonomiske krisen som mange står, med økte priser og stigende renter, uttaler forbundslederen og fortsetter: Det kommer til å bli en vanskelig tid for mange, men da er det betryggende å se at den rødgrønne regjeringa prioriterer å utjevne forskjeller, gode velferdstjenester og hverdagsøkonomien til vanlige arbeidsfolk.

Fagforbundet har i regjeringens forslag til statsbudsjett fått gjennomslag for flere viktige krav. Forbundet har laget en liste over de kravene som er innfridd.

Fagforeningen mener det er viktig at forbundet følger tett opp den videre budsjettprosessen i Stortinget, og kommer med innspill til budsjettforhandlingene som nå kommer.

Les listen over Fagforbundets gjennomslag her…