STOR STREIKEMARKERING

Foto: Katherine Geard

Over 800 streikende gikk i streikedemonstrasjon

Onsdag samlet over 800 streikende i PBL konflikten til demonstrasjon på Eidsvolls plass i Oslo. Fagforeningen deltok med alle våre streikende og hovedtillitsvalgte med fanen vår. Etter appeller marsjerte  demonstrantene til hovedkontoret til PBL og deretter til kontoret til Læringsverkstedet. Det ble en flott markering av en viktig streik.

Streiken er trappet ytterligere opp og omfatter nå 2.435 ansatte, hvorav rundt halvparten er fra Fagforbundet. Det er stor streikevilje blant de streikende, og det merker vi godt på våre streikemøter som holdes daglig på Folkets Hus. Det er også daglig streikevakter ute på de streikendes barnehager. Vi har ikke vært så heldig med streikeværet, men humøret hos de streikende er på topp.

Streiken er nå inne i sin tredje uke. Det er ingen formell kontakt mellom partene. Riksmekleren har innkalt partene til tvungen megling 15. november. Da er det 30 dager siden streiken startet.