FAGFORBUNDET ORIENTERER KOMMUNESTYRET

Fagforeningen har sendt et brev til Kommunestyret om det kommende tariffoppgjøret

I disse dager deltar kommunestyrer over hele landet i et debattopplegg fra KS om det kommende lønnsoppgjøret. Formannskapsmedlemmene i Bærum deltar på en tariffkonferanse i KS kommende onsdag.

Fagforeningen har i den forbindelse sendt et brev til Kommunestyrets medlemmer og orientert om Fagforbundets synspunkter til vårens tarifforhandlinger. Vi synes det er viktig at våre synspunkter blitt gjort kjent for vår arbeidsgiver og tas med i vurderingene før årets lønnsoppgjør.

Vår konklusjon i brevet er at hele laget av arbeidstakere merker de økte prisene, men de med lave inntekter blir hardere rammet enn de med høyere inntekter. Derfor mener vi at det er viktig at lønnstilleggene blir gitt i sentrale forhandlinger.

Les hele brevet her…