REKORDDELTAGELSE PÅ MEDLEMSMØTE

OVER 80 PERSONER DELTOK PÅ PENSJONISTENES MEDLEMSMØTE

Fagforeningens pensjonistutvalg har ønsker om dra i gang igjen medlemsmøter for pensjonistene. Siden det var lenge siden sist var det usikkert hvor mange som ville delta. Det er på dagtid dårlig med lokaler i Sandvika og vi fikk tilslutt leie Bærum Sportsklubb sine lokaler på Kadettangen. Responsen var enorm og det var «stinn brakke» i klubbhuset da møtet begynte. Det var over 80 deltagere som ble servert rundstykker, kake, kaffe og mineralvann.

Hovedsaken på dagens møte var et foredrag av advokat Line Karlsen Ask fra Help om fremtidsfullmakter og arv. Hun holdt et informativt innlegg som engasjerte deltagerne. Hun var flink til å gjøre et vanskelig tema lett forståelig. Det ble stilt mange spørsmål som ble godt besvart av en kunnskapsrik advokat. Det var tydelig at dette var et emne som opptok forsamlingen. Fagforbundets advokatforsikring blir for øvrig i varetatt av Help, slik at de har mange kontakter opp mot forbundets medlemmer.

Deretter var det tre rådgivere fra Sandvika-kontoret til Sparebank1 Østlandet som fortalte om de tilbudene banken hadde på banktjenester, spesielt for seniorer. Også her var det mange spørsmål og deltagerne ble anmodet om å ta kontakt med banken for ytterligere og mer personrettet informasjon. Her kan rådgiver Maria Fjalestad  kontaktes på telefon 416 10 484 eller sentralbord 480 82 916. Hun vil bevare spørsmål på telefon.  Ønsker man å avtale en time i banken, må det bookes på forhånd på e-post https://www.sparebank1.no/nb/ostlandet/privat/kundeservice/kontakt/sandvika.html.

Sparebanken er en av de få bankene her i Bærum som holder åpent for publikum. Dette er også LOs bank, og har således gode tilbud til våre medlemmer på banktjenester og er spesialister på LO favør.

Pensjonistutvalget er svært godt fornøyd med det store fremmøtet. Deltagerne gav unisont uttrykk for at slike medlemsmøter ønsker de flere av fremover, noe pensjonistutvalget vil etterkomme. Men først blir det sommertur den 12. juni. Her vil alle fagforeningens pensjonister få en SMS om turen i løpet av mai måned.